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EBS 리딩파워 주제별독해완성 5강 | 4번 | Critics cite as problematic the volume of advertisements children view on a daily basis부교재/EBS 리딩파워 주제별 독해완성 2021. 10. 17. 16:30728x90반응형
<EBS 리딩파워 주제별독해완성 5강 4번>
▶ 지문과 해석
Critics cite as problematic the volume of advertisements children view on a daily basis, especially television commercials.
비평가들은 아이들이 매일 시청하는 광고, 특히 텔레비전 광고의 양이 문제라고 말한다.
Recent estimates are that today’s child views between 20,000 and 40,000 television commercials each year.
최근의 추정치로는 오늘날의 아이는 매년 2만 개에서 4만 개 사이의 텔레비전 광고를 본다.
According to Kunkel and Gantz’s 1992 paper, food products make up roughly half the ads viewed by adolescents.
Kunkel과 Gantz의 1992년 논문에 따르면, 식품이 청소년들이 시청하는 광고의 대략 반을 차지한다.
Sugary cereals are the most frequently advertised product on television; other food products often marketed during youth television programming include candy, snacks, cookies and sodas.
설탕이 들어간 시리얼이 텔레비전에서 가장 자주 광고되는 상품이고, 청소년 텔레비전 프로그램 방송 중 자주 광고되는 다른 식품 상품들에는 캔디, 스낵, 쿠키 그리고 탄산음료가 포함되어 있다.
In contrast, very few commercials promote healthy food options such as fruits and vegetables.
대조적으로, 과일과 채소 같은 건강에 좋은 식품 선택을 권장하는 광고 방송은 거의 없다.
In summary, snack, convenience, and fast foods dominate advertising to children, especially during the television programs children watch the most.
요약하면, 스낵, 간편식, 그리고 패스트푸드가 아이들 대상의 광고를, 특히 아이들이 가장 많이 보는 텔레비전 프로그램 방송 중에, 지배하고 있다.
<주요어휘>
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